05.01.2011

Gheata

Ma trezesc pe o punte rece ,
Inconjurat de gheata .
Sufletul-mi este ranit
Si cusut cu ata .
Sus o stea , sculptata ,
Ce permite luminii
Sa mangaie compasul vietii
Ce la mine numai in jos arata .
Prin catacombe ma plimb si ma uit ,
La tot ce vad , in sec inghit,
Trecutul meu zace pe pereti ,
Toate amintirile in pozitie de “drepti” ,
Pe tavan , frecvent aceeas stea ,
Ce prezice numai vestea rea ,
O poarta de catredrala, se vede ,
Ceata si intunericul se intrevede .
Intru in tainica catredrala
Prin holuri luminez cu o torta pala ,
Icoane scorojite
Cu chipuri stalcite ,
Fiori pe sira spinarii ,
Demonii de piatra parca ma urmaresc ,
De ochii lor incerc sa ma feresc ,

Si in gheata sau transformat fiorii .
Cand un altar am vazut ,
Cu corpul tau suav intins ,
Pe loc ochii mi sau aprins ,
Cand in brate tu mi-ai cazut .
Lacrimile de sange , pieptul
Ti-l incalzea , si panza ti-o pata
Eu te i-au cu mine , chiar daca nu am dreptul
Si chiar de voi mai plati o rata
In crudul infern , eu nu te las aici
Pe mana oricui sa pici .
Eu sunt ingerul tau protector
Impotriva demonilor ,
Tu un erou mai presupus
Chirar daca aproape te-am distrus .
In drum spre iesire
Acea stea nu mai este ,
Respiratia ta imi aduce alinare ,
De bucurie lacrimi accentuate ,
Ochi i-ai deschis si mi-ai zis :
“-Stiam ca o sa te intorci”
In brate tu mai strans si atunci ,
Mi-am spus ca traiesc un vis .
Ochi tai caprui ma linistesc
Acel zambet ce spune “-te iubesc” .
Nu sti ce dor am simtit ,
Cand tu nu ai mai venit 
Dar acum sunt al tau
Protejandu-te de rau
In acest palat de gheata,
Numit si el “Viata” .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu